Budoucnost nákupů

Budoucnost nákupů

Srp 05, 2018 / By : / Category : Nákupy


Nákup jako zábava
Spousta lidí si stále více uvědomuje, že život chtějí prožít, ne pouze přežít. I dnes nakupujeme některé věci, třeba jako oblečení nebo lahůdky, protože chceme a celkem nás to i baví, a některé, jako jídlo nebo hygienické potřeby, prostě proto, že musíme. Dá se čekat, že s nástupem služeb, které nám umožňují nákup z pohodlí domova, a ty nejpokročilejší ho dokonce i samy objednají, se stále více oněch „nutných“ nákupů zautomatizuje. Na druhou stranu, pořád si nejspíše budeme užívat třeba chození po obchodech s kamarádkou a hledání těch jedněch perfektních šatů, nebo sobotní výlety na farmářské trhy.
platba kartou.jpg
Placení
Fyzické peníze jsou asi definitivně na ústupu, ale otázkou je, co je nahradí. V současné době už většina z nás naprosto běžně používá bezkontaktní platbu, či dokonce platí za pomoci telefonu, ale co je dalším velkým krokem? Hodně velká očekávání jsou od kryptoměn, jako je například Bitcoin. Ty v současné době brzdí vysoké transakční náklady, ale pokud by se podařilo tento problém vyřešit, dá se čekat, že civilizace se od konceptu státem řízené měny odkloní úplně. Otázkou zůstává, jak by v takovém případě fungovaly třeba půjčky nebo dědictví.
eshop na mobilu.jpg
Obchodní centra
Přežijí velká obchodní centra návrat k lokální produkci a také invazi e-shopů? Toť otázka. V současné době se zdá, že pokud se chtějí udržet, budou muset nabídnout něco více, než jen obchody a kino. Hitem jsou třeba koncept stores, tedy obchody, které v sobě kombinují klasickou prodejnu se svého druhu galerií nebo uměleckým projektem, kavárnou či muzeem. Lidé se chtějí bavit, chtějí něco neobvyklého, a kamenné obchody se musí snažit jim to dát. Jak? Třeba tak, že pochopí, jak udělat prodejnu atraktivní pro Instagram a další sociální sítě. Náš virtuální obraz je důležitější než kdy dříve, a pokud provozovatel dokáže udělat ze své prodejny místo, odkud je dobré mít fotku, třeba jako Hiptique v Malibu, má o zákazníky postaráno.

Budoucnost nákupů
Ohodnoťte příspěvek